pátek 7. února 2014

První chlebík (i když z droždí...)

Domácí pekárnu máme už dlouho, ale hranatý chleba manžel nechce ( a já ho výjimečně chápu :)).
Zkoušela jsem péci v troubě, ale byly z toho spíše placky...
A pak jsem náhodou narazila na blog Cuketky a tam recept na pečení v kastrůlku: Chléb bez hnětení
Měla jsem okno s receptem otevřené několik dní, váhala jsem, hledala výmluvy. A pak podobný recept dávali v telce! A to už jsem nevydržela a hned ho upekla. (2.2.2014)

A to bych nebyla já, abych si to ještě nezjednodušila.
Suroviny:

  • 3 hrnky hladké pšeničné mouky
  • 1/4 kávové lžičky droždí (to bylo nejtěžší odměřit, nakonec jsem dala malinkatou moka lžičku)
  • 1a 1/4 kávové lžičky soli
  • 1 a 1/2 hrnku vody
Vše jsem promíchala v kovové míse, zabalila potravinovou fólií a dala kynout na radiátor přes noc. Potom jsem se pokusila dne návodu těsto popřekládat na pomoučněné kuchyňské lince, ale dost to lepilo. Takže jsem ho rychle šoupla na pomoučněnou utěrku a dala do mísy ještě kynout. Teď už vím, že je to zbytečně, na utěrku se to přilepí a utěrka se špatně pere...Stačí klidně pomocí stěrky pozdvihnout od okrajů a pootáčet mísou jako bychom formovali bochánek. Prostě je to chléb bez hnětení :). Nechala jsem ho kynout ještě asi 2 hod (možno méně či déle podle teploty v místnosti).

Půl hodiny před koncem kynutí rozehřát troubu na 230°C včetně kastrůlku a pokličky. Stačí i kratší doba, ale musí být trouba opravdu rozehřátá. Pak těsto seškrábnout do kastrůlku pomocí stěrky,možno upravit tvar, přiklopit a rychle zavřít troubu. Já mám pojezdy v troubě, takže nemusím kastrůlek vyndavat ven...Chlebík se zapaří a na stěny se nepřilepí. Po 10 minutách jsem zkontrolovala barvu, cca po 20 minutách jsem chlebík vyklopila a ještě chvilku dopékala bez kastrůlku volně. Trochu popraskal, ale vypadalo to pěkně.


Byl dobrý, ale přeci jen to nebyl ten pravý domácí chléb. A proto jsem začala studovat návody na vedení kvásku. 
Jak dopadl můj první kváskový chléb, najdete tady: Český chléb - můj první kváskový



2 komentáře:

  1. Ahoj Hani,
    vítej mezi blogerkami :-)
    Ten chlebík voní až k nám a už se těším na další kousky. Ať se daří! Iveta

    OdpovědětVymazat
  2. Díky, pečeme skoro denně. Blog se snažím vylepšovat, snad to budu stíhat...

    OdpovědětVymazat