neděle 9. února 2014

Adélčiny houstičky

Po třech chlebech mě dcera poprosila, ať upečeme něco jiného, třeba housky. A hned si pohotově našla video, jak se pletou. Tak jsem začala hledat recept na housky z kvásku, ale dlouho jsem nic nemohla najít. Nakonec se mi zalíbil postup na http://www.maskrtnica.cz/jak-na-prvni-domaci-chleba/, kde je níže v článku vysvětleno, jak předělat klasický recept s droždím na recept s použitím kvásku.



Suroviny:
500 g pšeničné mouky (použila jsem polohrubou)
250 g vody
60 g rozpuštěného másla
10 g soli
25 g kvásku (v původním receptu 15-20 g, ale to se mi zdálo málo)

1.krok:
Smíchat 166 g mouky, 166 g vody a 25 g kvásku. Mísu jsem nechala na radiátoru zabalenou ve fólii přes noc (tedy min. 12 hodin).

2.krok:
Přidat 84 g vody, 334 g mouky, 60 g másla, 10 g soli. Zamíchat a nechat kynout 1-1,5 hod opět v míse zabalené ve fólii na radiátoru.

3.krok:
Umotat housky, já jen válela kousky, dcera pletla a vyšlo jich celkem 12 kousků. Dávat rovnou na plech s pečícím papírem, přikrýt utěrkou a nechat kynout cca 2 hod. Zdálo se mi doma chladno, tak jsem je dala do trouby, kterou jsem jen chvilku zahřála na co nejmenší teplotu (elektrická trouba, horní a dolní ohřev cca 25°C)


¨
4.krok:
Potřít vajíčkem a péci při 230°C 20 minut. Pár jsem jich posypala sezamovým semínkem.
Zdály se mi trochu tužší, ale všichni je chválili. Příště je zkusím zabalit do mokré utěrky, jako to dělám s chlebem - například : Šumava bez hnětení

Žádné komentáře:

Okomentovat