čtvrtek 27. března 2014

Bramboro-pšenično-žitný s kysaným podmáslím

Miluji vláčný chléb, takže často přidávám do těsta uvařenou a rozmačkanou bramboru.
Ale tentokrát jsem ho ještě "vylepšila". Místo vody, popř. vody s jogurtem jsem použila zakysané podmáslí ( po slovensky cmar :)) Podmáslí miluju, piju ho (často rovnou z té krabice, když ho v Lidlu koupím)

Jinak je recept totožný s Bramborovo-pšenično-žitným chlebem. Na myšlenku použít podmáslí mě přivedly pekařinky z FB skupiny PečemPecen.cz, za což jim moc děkuji!

Chlebík krásně vyběhl, to kromě podmáslí přičítám i použití velkého množství kvásku na rozkvašení (cca 150 g+150 g vody + 150 g žitné chlebové mouky). Původně jsem chtěla péci ještě něco dalšího, ale nebyl čas a tak jsem použila jen 300 g do chleba a zbytek šel odpočívat do lednice...





Už i děti se naučily používat kráječ, umí ukrojit velmi tenké plátky...Několik jsme ho nepoužili a teď je prakticky pořád na kuchyňské lince.


Žádné komentáře:

Okomentovat